Mihajlovićeva, koja je i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, otvorila je u Beogradu osnivačku konferenciju Saveza za železničke inovacije u jugoistočnoj Evropi (SEESARI), kojoj je prisustvovalo oko 70 učesnika iz 14 zemalja, iz skoro 40 železničkih kompanija, organizacija, institucija i ustanova.

 

"Postojeća vrednost projekata je više od milijardu i po evra, a sa gradnjom pruge Beograd - Budimpešta još skoro milijardu evra i naš zadatak je i da razmišljamo o inovacijama koje možemo da primenimo", rekla je Mihajlović novinarima. 

 

Ona je u zgradi Železnica Srbije rekla da je cilj da srpske železnice budu moderna kompanija sa modernom infrastrukturom i da je zato pokrenuta reforma, kao i modernizacija i gradnja pruga dodajući da treba još puno toga da se uradi. 

 

Mihajlović je naglasila da nam je potrebno i regionalno povezivanje, s obzirom da smo na tranzitnom koridoru i da to moramo da iskoristimo. 

 

"Projekti železnice su i u evropskoj transportnoj mapi i očekujem da u narednom periodu budemo još efikasniji", navela je ministarka. 

 

Prema njenim rečima, podela srpskih železnica na četiri preduzeća odnosno reforma je jedan točak bicikla, a drugi točak je investiranje u infrastrukturu i nabavku vozova. 

 

Konferenciju SEESARI organizuju Međunarodna železnička unija (UIC), Železnice Srbije a.d. i Prometni institut Ljubljana.

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://www.b92.net/