Zašto je ovo važno za kancelarijsko tržište Srbije?

Tržište poslovnih prostora u Srbiji poslednjih godina doživljava ubrzan razvoj – grade se moderne poslovne zgrade, coworking prostori dobijaju na popularnosti, a kompanije sve češće traže rešenja koja nadilaze samu kvadraturu. Zakupci žele više: prostore koji su energetski efikasni, zdravi za boravak i u skladu sa održivim principima.

Upravo tu leži značaj Nedelje zelene gradnje. Ona ne samo da globalno podseća na važnost održivosti, već lokalnim tržištima, poput našeg, daje smernice i motivaciju da uhvate korak sa evropskim trendovima.

Konkretne koristi za zakupce i vlasnike zgrada

Ulaganje u održive kancelarije nije samo pitanje imidža, već i vrlo opipljivih benefita:

  • Finansijske uštede – energetski efikasne zgrade značajno smanjuju troškove električne energije i grejanja.

  • Privlačnost za zakupce – sve veći broj kompanija ima interne ESG politike i prednost daje kancelarijama koje zadovoljavaju zelene standarde.

  • Zdravlje i produktivnost zaposlenih – bolja ventilacija, više prirodnog svetla i kvalitetniji materijali direktno utiču na radnu atmosferu i učinak.

  • Dugoročna vrednost nekretnine – objekti sa zelenim sertifikatima (LEED, BREEAM i dr.) postižu višu tržišnu cenu i lakše nalaze zakupce.

Gde je Srbija danas?

Iako smo još uvek daleko od toga da većina poslovnih prostora bude “zelena”, u Beogradu i većim gradovima primećuje se trend gradnje modernih poslovnih zgrada sa elementima održivosti. Pojedini coworking prostori već se ističu kao pioniri u ovom pogledu, a sve je više investitora koji svoje projekte od starta planiraju u skladu sa međunarodnim standardima.

Poruka Nedelje zelene gradnje 2025

Održiva gradnja nije luksuz – ona je preduslov budućnosti. Za vlasnike poslovnih zgrada to znači konkurentnost na tržištu, a za zakupce sigurnost da njihov radni prostor doprinosi i njihovom poslovanju i zajednici.

Nedelja zelene gradnje nas je još jednom podsetila da se najvažnije promene ne događaju odjednom, već nizom malih, ali odlučnih koraka. Svaka kompanija, vlasnik zgrade i zakupac može doprineti – izborom prostora koji je efikasniji, zdraviji i održiviji.