Kada se pre četiri meseca američki tehnološki div našao u situaciji da svoje zaposlene mora poslati na rad od kuće, u Majkrosoftu su shvatili da bi iz tog iskustva mogli nešto i da nauče, jer se pokazalo da su sastanci češći, ali kraći, radno vreme duže, više se radi uveče...

 

Pratili su kako se ljudi ponašaju, kako timovi funkcionišu i kako sve ovo iskoristiti da se ljudima pomogne i olakša rad u novom okruženju.

Putem raznih alata i dodatnih anonimnih anketa došli su do zanimljivih podataka o radu od kuće, koji su objavljeni u časopisu Harvard Business Review.

 Pokazalo se da su broj sastanaka i njihovo ukupno trajanje u porastu, ali da su pojedinačni sastanci sve češće kraći od 30 minuta. Skraćivanje sastanaka je, kažu, preokret dugogodišnjeg trenda u poslovanju.

Fleksibilnost zakazivanja sastanaka dovela je do toga da su oni češće održavani u poslepodnevnim satima, a radni dan je postao fragmentiran, jer su ljudi morali balansirati između privatnog i poslovnog vremena.

A kad je reč o radnom vremenu - ono se pomerilo u "novu treću smenu". Porast aktivnosti između 18 sati i ponoći bio je na nivou od 52 odsto, a granice između radnog vremena i pauza, te vikenda, dodatno su "zamućene" ako ne i izbrisane.

Konačno, to je dovelo do prosečno dužeg radnog vremena koje su ljudi "poklonili" kompaniji - u trajanju od prosečno četiri sata nedeljno.

Razlog za to je što su zaposleni uzimali deliće radnog vremena za obavljanje raznih privatnih zadataka, a kako bi to kompenzovali, morali su ustajati ranije ili završavati radni dan kasnije nego inače.